KÖYÜMÜZDE KULLANILAN LAKAPLAR



1- EŞEKÇİ (KAHRİMANOĞUN AHMET ÇOBANTÜRK)
2- KARABACAK (AHMET GEL [MERHUM])
3- ÇAKIR (AHMET GÜMÜŞ)
4- KIDE MUSA (İSOĞUN MUSA GÜMÜŞ[MERHUM])
5- KIPTİ (ABLOĞUN AHMET DEMİR[MERHUM])
6- KARAKOÇ (MEHMET AKÇAİR [MERHUM])
7- TOBUL (OSMAN AKÇAİR [MERHUM])
8- ADAMIM HASAN (HASAN MENTEŞE)
9- MALAZ OSMAN (OSMAN MENTEŞE)
10-KEÇİ OSMAN (KOLSUZ KADEMİN OSMAN MENTEŞE)
11-ZIRT ALİ (KOLSUZ KADEMİM ALİ)
12-YARMA AHMET (AHMET ÖZTÜRK İSTANBUL)
13-BÖCEK OSMAN (POSTUN MUSTAFANIN OSMAN ÖZTÜRK)
14-BİBİ (MUSTAFA ÖZTÜRK [MERHUM])
15-LAZGA ALİ (KOMARCININ ALİ KABA[MERHUM])
16-EBCED (KOMARCININ AHMET KABA [MERHUM])
17-DANGER AHMET (KOCAMANIN SÜLEYMANIN AHMET AKÇAİR)
18-LAMLİ AHMET (MARKER FADİMENİN AHMET AKÇAİR[MERHUM])
19-MUNZUNOĞUN ASİYE (KOLSUZ KADEMİN KARISI ASİYE MENTEŞE[MERHUM])
20-KARAKELLE (KOLSUZ KADEMİN AHMET MENTEŞE)
21-KIRIKÇI (PİŞİLOĞUN RASİM ÇAĞLAR[MERHUM])
22-DUMAN SÜLEYMAN (SÜLEYMAN KABA [MERHUM])
23-BOSTUN ARİF (HACI ARİF ÖZTÜRK [MERHUM])
24-NACAK HASAN (HASAN KABA [MERHUM])
25-KÜLOTUN HÜSEYİN (HÜSEYİN GEL)
26-ÜFÜRÜKÇÜ (MOLLAHMETİN AZİZ AYGÜN[MERHUM])
27-FOTER (KODOSMANIN SÜLEYMAN AYGÜN [MERHUM])
28-MÜDÜR (VELOĞUN AHMET YILDIZ[MERHUM])
29-MAŞOR (KARABACAĞIN MEHMET GEL GÖLCÜK)
30-PAPAZ (ÖMERİN AHMETİN OĞLU AHMET KABA İSTANBUL)
31-KIRMALİ (KADEMSOĞUN MUSTAFA KABA GÖLCÜK)
32-KOMARCININ SÜLEYMAN (SÜLEYMAN KABA)
33-SİRALİNİN AHMET (AHMET MENTEŞE [MERHUM])
34-MANUS ARİF (ARİF ÇOBANTÜRK KAHRİMANLİ [MERHUM])
35-LİLİ AHMET (TEYFİĞİN AHMET GEL)
36-DİDARA (ŞAMLOĞUN AHMET [MERHUM])
37-CANDARMA (MEHMET BALTÜRK [MERHUM])
38-KINALI AHMET (HACI İBRAHİMİN AHMET GÜNEŞ [MERHUM])
39-AGACUK (ÖMERİN AHMET KABA [MERHUM])
36-DİDARA (ŞAMLOĞUN AHMET AKDOĞAN[MERHUM])
37-CANDARMA (MEHMET BALTÜRK [MERHUM])
40-ÇİVCİ MİNE (MENTEŞOĞUN MİNE MENTEŞE[MERHUM])
41-DAL MAHMUT (MUSANIN MAHMUT GEL [MERHUM])
42-ŞUMULUN KIZI (ŞAMLİNIN EMİNE AKÇAİR[MERHUM])
43-KABAN OSMAN (KABAĞUN ŞEKERİN OSMAN KABA)
44-ŞAMBURUK (ŞAKİR HAVUZUN OSMAN BARAK[MERHUM])
45-ALAMANLAR (OSMAN, MEHMET HURMACI KARDEŞLER [MERHUM])
46-İMET (VELEĞUN AHMET YILDIZ[MERHUM])
47-PORTAKAL (KADEMSOĞUN AHMETİN KARISI EMİNE KABA [MERHUM])
48-ÇINGILLİ (EYÜBÜN İSMAİL SAĞLAM)
49-KİKİ MİNE (DİLSİZ MİNE ÇOBANTÜRK[MERHUM])
50-KEDECİ HASAN (KOCAMANIN SAİTİN HASAN AKÇAİR)
51-ENÜK (ŞAMLOĞUN ABDUL AKDOĞAN)
52-KAMACI (PİŞİLOĞUN MEHMETİN OSMAN AYDIN[MERHUM])
53-SAFLAR (HAFIZIN OSMANIN AHMET-MEHMET BALTÜRK KARDEŞLER)
54-BALTA KAZIM (HACI ARİFİN OSMANIN MUHAMMET ÖZTÜRK)
55-MANYAK OSMAN (MENTEŞOĞUN AYŞENİN OSMAN AYGÜN)
56-PABUCCOĞUN TEMEL (KOLSUZ KADEMİN TEMEL MENTEŞE)
57-BERBAT AHMET (AHMET BALTÜRK - MUHTAR)
58-UNCU MUSTAFA (ALİ USTANIN MUSTAFA AKDOĞAN[MERHUM])
59-HUMEYNİ (MEYREMİN AHMET KAYHAN)
60-KARA (HURMACOĞUN SÜLEYMANIN HÜSEYİN UZUNTÜRK)
61-KOSKOS (KODOSMANIN SÜLEYMANIN AHMET AYGÜN)
62-DELİ MUSTAFA (VELOĞUN OSMANIN MUSTAFA YILDIZ)
63-DELİ ŞEVKET (MEYREMİN ŞEVKET GEL)
64-FOTER (KODOSMANIN SÜLEYMAN AYGÜN)
65-ALAMANLAR (HACIHÜSEYİNİN OĞULLARI OSMAN-MEHMET HURMACI [MERHUM])
66-ALAMUT (MOLLAHMETİN MEHMETİN AHMET AYGÜN)
67-ARAP (ABLOĞUN AHMETİN HÜSEYİN DEMİR)
68-MARAŞAL (TOSUNOĞUN YUNUSUN MEHMET DURAK - KEMENÇECİ)
69-PİLOT (GIDE MUSANIN SÜLEYMAN GÜMÜŞ)
70-BONCUKLİ (RİFİN HASANIN MUSTAFA ÖZTÜRK)
71-KÜPELİ (NACAĞIN YUSUF KABA)
72-ÇAPULALİ (SEPETÇİ ARİFİN ALİ BALTÜRK)
73-DUMAN (KABOĞUN HACININ SÜLEYMAN KABA)
74-LAMLİ (İBRAHİMİN MEHMETİN AHMET)
75-MENGE (MARGEL FADİMENİN AHMET)
76-ESAT (KOÇUN OSMAN AKÇAİR)
77-LAZGA (ABLOĞUN HÜSEYİN ALİ DEMİR)
78-CİN ASKERİ (ABLOĞUN ÖMERİN AHMET DEMİR)
79-SUMURİ (MEHMET ALAMANIN MUSTAFA HURMACI)
80-KLİPÇİ (NACAĞIN YUSUFUN KARISI)
81-KABURA (MERYEMİN ŞEVKET)
82-KÜMBURCUK (ALAMANIN OSMAN)
83-SANSAR (HACI ARİFİN HASAN)
84-MUŞİ (POSTUN HÜSEYİNİN MUSTAFA)
85-GARDİYAN (KADEMSOĞUN AHMET KABA)
86-LAFÇİ (ÖMERİN TEMELİN AHMET KABA)
87-HOROZ (ÖMERİN TEMELİN CELAL KABE)
88-CAME AYŞESİ (KABOĞUN ÖMERİN KARISI AYŞE KABA)
89-MAKARYOS (VELOĞUN HASAN)
90-KABURA (KABOĞUN HÜSEYİN KABA)
91-MAMİŞ (KOLSUZ KADEMİN MEHMET MENTEŞE)
92-KEÇİ OSMAN (KOLSUZ KADEMİN OSMAN MENTEŞE)
93-KOLSUZ KADEM (SİR ALNİN KADEM)
94-KOYUNCU (ŞERİFİN MUSTAFA ÖZTÜRK)
95-ŞOBALA (KODOSMANIN AHMETİN OSMAN AYGÜN)

Yukarıda yazılı olan lakaplar köyümüzde herkes tarafından kullanılmaktadır.Hatta öyle lakaplar varki kişi isimlerinden daha fazla kullanılmaktadır, örneğin ben 53 yaşındayım köyde eşekçi diye anılan kişinin adının ahmet olduğunu daha yeni öğrendim. bu lakaplar iyi niyetlerle yazılmış olup. armızdan ayrılanlara allahtan rahmet diliyorum.Bizim unuttuğumuz sizin aklınıza gelen lakapları tarafıma bildirirseniz burada yayınlarız.Lakapları okumanın size keyif vereceğini umarız.Lakaplarda adı geçen herkese çok teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum.

ÖMER AKÇAİR tlf: 0 535 2494601

22 yorum:

  1. BU LAKAP LİSTESİNDE İSMİ GEÇEN KİŞİLERDEN MERHUM OLANLARA ALLAHTAN RAHMET DİLERİM DİĞERLERİNE SAYGILAR SUNARAK TEŞEKKÜR EDİYORUM ONLAARIN HEMEN HEMEN HEPSİ BENİM ARKADAŞLARIMDIR ÇOCUKLUĞUMUZUN BÜYÜK BİK KISMI BİR ARADA GEÇMİŞTİR
    ÖMER AKÇAİR

    YanıtlaSil
  2. Lakaplar bizim yöremizde çok yaygındır. Bu lakapların çokluğu aslında bizim insanımızın espiri anlayışını göstermektedir. Ne kadar espirili olduğumuz aldığımız lakaplardan belli oluyor. Bu yönümüzü de bize hatırlatanlara teşekkür ediyoruz.
    Mustafa AKÇAİR

    YanıtlaSil
  3. İnan şu siteye bakmak ve bunları okumak beni çok ama çok mutlu etti.Allahda sizleri mutlu etsin.İşde deregözü işde insanımız bayrağa ve milletine dinine bağlı aç olsa da dok olsada fark etmez.Onun için ülkesi ve doğduğu büyüdüğü yer.Biz ordan ayrılalı 50 yıl oldu.Hala o köy buram buram kokuyor bize.Selam deregözüne selam sağlıklı ve mutlu insanlarına hasta olanlara şifalar.Gitmesekde görmesekde o köy bizim köyümüzdür.Zaman destek zamanı birlik olma zamanı ben düm kalbimle sizinleyim.

    Saygılarımla;
    Menteşoğun Hasanın oğlu Şakir havuzun Azizin damatı ( dayım ) Hakem Osman MENTEŞE

    YanıtlaSil
  4. Mevlüt AKÇAİR03 Kasım, 2009

    Vakfıkebir'siz hayat
    İnan felç kadar peter.
    Hayatta bir gün dost istersen
    Sana AKÇAİR yeter.
    Bunlarda yetmez dersen
    Ozaman Deregözü yeter.
    Yinede olmadı dersen
    Ozaman sensin peter.

    YanıtlaSil
  5. Ben Komutan Fikret Kaba(Komarcının Süleyman'ın,Ahmet'in,Fikret), Yeşil Iğdır'dan herkese selam...
    işte böyle olmalı,dini,dili,kıblesi,yolu yordamı benimle aynı olan Ömer abime bu siteyi ve bize gurbet ellerde köy, akraba ve sevdiklerimizle,geçmişimizi bize hatırlattığı için ailece teşekkür eder sevgilerimizi sunarız...

    YanıtlaSil
  6. ÖMER AKÇAİR13 Kasım, 2009

    Komutan fikret mesajına hanımla çok güldük.Sitemizin kısa adresi*DEREGÖZÜ ETRA*yaz yeter.kıblemiz dilimiz aynı ama diğerleri tutmuyor galiba.ailenize ve size bende selam gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  7. KÖKSAL ÖZTÜRK24 Kasım, 2009

    BU SİTEYİ HAZIRLAYANLARIN ELLERİNDEN ÖPMEK AYAKLARINI YIKAYIP SUYUNU KOLONYA NİYETİNE SÜRMEK LAZIM GELİR. ÖMER ABİCİM ERZURUMDA CANIM SIKILDIKÇA BU SİTEYE GİRİP NEŞE BULUYORUM, KAH AĞLIYORUM KAH GÜLÜYORUM, HER SEFERİNDE DE KÖYÜMÜN GARİP İNSANLARINA BU TARZ MUTLULUKLARI YAŞATAN SİZLERE VE SİZİN GİBİ BÜYÜKLERİME DUA EDİP BİLGİSAYARI KAPATIYORUM:)), ABİ SİZ İNTERNETE EL ATTIĞINIZDAN BERİ LAPTOPUM BENİM GÖZÜMDE Bİ BAŞKA DEĞER KAZANDI, ÇÜNKÜ ARTIK ONUN İÇİNDE KÖYÜM VAR BENİM, GURULA GÖSTERECEĞİM BİR KÖYÜM VAR...
    ERZURUMDA DA DEREGÖZÜLÜ BİRİ VAR,
    ONDAN HEPİNİZE CANDAN SELAMLAR...

    YanıtlaSil
  8. Ömer AKÇAİR26 Kasım, 2009

    köksalcığım ben senin gibi duyarlı gençlerden aldığım hicazetle bu siteyi durmadan genişletiyorum.Buarada bir güzellik varsa bunda sizinde büyük katkınız vardır.Göndermiş olduğunuz bu güzel mesajınız için teşekkür ediyor gözlerinden öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. GÖKHAN ÖZTÜRK02 Aralık, 2009

    3--5 SENE ÖNCESİNE KADAR MAHALLEMİZDE HATTA KÖYÜMÜZDE Bİ SÜRÜ İHTİYAR VARDI.ONLARIN SOHBETLERİNİ DİNLEMEK BANA AYRI Bİ ZEVK VERİRDİ.ONLAR SADECE GEÇMİŞİ ANLATIRLARDI BİZE..DEDEMLE N ZAMAN Bİ ARAYA GELSEM KONU HER N OLURSA OLSUN MUTLAKA ONUN GEÇMİŞİNDEN BİŞEYLERDE DİNLERDİM.GELECEK HAKKINDA PEK BİŞEYLER KONUŞMAZDI DEDEM.VARSA YOKSA GEÇMİŞTİ ONUN İÇİN..ASKERLİKTİ GAVUR DAĞIYDI KOYUNLAR VE HİÇ AKLINDANDAN ÇIKARMADIĞI RAHMETLİ DOSTLARIYDI ONUN GEÇMİŞİ...YANİ ÖYLE ABARTILACAK BİR GEÇMİŞİDE YOKTU DEDEMİN..AMA O ANLATIRKEN GÖZLERİ DOLARDI.HAYATTAYKEN 2 SAAT ARAYLA AYNI ŞEYLERİ DİNLEDİĞİMİ HATIRLIYORUM KENDİSİNDEN..KOYUNLAR ARKAMIZDA GAVUR DAĞINA ÇIKAR SONRA AYNI ÇİLELİ YOLLARI TEKRAR İNERDİK DEDEMLE..BUĞDAY ARABASININ ARKASINDA TAM 11 GÜNDE GİDERDİK BURDAN VANA.O ANLATIRKEN SANKİ BENDE YAŞAMIŞ GİBİ OLURDUM..HASTA YATAĞINDA BİLE AYNI ŞEYLERİ ANLATIRDI DEDEM..ŞİMDİ DEDEM YOK AMA GEÇMİŞİNİ YAŞAMIŞ KADAR EZBERLEMİŞİM...KEŞKE ŞİMDİ YANIMDA OLSADA SABAHA KADAR ASKERLİĞİNİ ANLATSA DİYORUM İÇİMDEN..ŞİMDİ DAHA İYİ ANLIYORUM DEDEMİ...O GELECEĞİN İÇİNDE KAYBOLMAKTAN KORKTUĞU İÇİN SÜREKLİ GEÇMİŞE ÖZLEM DUYUYORDU...ŞİMDİ O 3--5 SENE ÖNCEKİ İHTİYARLARIN ÇOĞU DA YOK..AMA BU SİTE SAYESİNDE HEM O İHTİYARLARI HEMDE ONLARIN GEÇMİŞLERİNİ UNUTMIYACAĞIZ İNŞLLH.EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM....GÖKHAN ÖZTÜRK

    YanıtlaSil
  10. Ömer AKÇAİR08 Aralık, 2009

    Gökhancığım işlerimin yoğunluğu nedeniyle bu sitenin tamamına göz atamamışımki senin o çok güzel mesajlarına yeni rastladım.Sana şunu söyliyeyimki senin gibi duyarlı gençler benim ilham kaynağım oldu dolaysıyle çok beğendiğini söylediğin be sitenin kurulmasında seninde katkın olmuştur.Ogüzel mesajların için gözlerinden öpüyorum.Akrabam,yeğenim gökhan.

    YanıtlaSil
  11. ömer abi elinize sağlık valla çok quzel oldu hiç tanımadığm akrrabalarımı burta tanııdm çok saolun

    YanıtlaSil
  12. bu arada ben abim gibi guzel yorumlar yazmayı beceremiorum kusura bakma :):)

    YanıtlaSil
  13. Ömer abi bu sitenin yapımına herkes gibi ben de çok sevindim hiç tanımatığım görmeye nasib olmayan kişileri tanımamıza vesile oldun aynı zaman da şunuda belirtmek isterim beşikdüzünde okuyorum ve okul daki öğrençiler köyümüzü hep yanlış tanıtı bu güne kadar ama bugünden sonra bu siteye baktıklarında köyümüzün o nur yüzlü insanların anılarına fotğraflarına baktıklarında ne kadar yanlış dündüklerini anlayacaklar ...kerçkden çokgüzel oldu abimin dediği gibi bu siteyi hazırlayanların ellerini öpmek ayaklarını yıkayp suyunu kolanya niyetine sürmek lazım gelir.

    YanıtlaSil
  14. bu site tüm deregözlülerin eğlencesi oldu allah bunu düşünüp hizmetimize sunan kişilerden razı ölsun saygı ve sevgi diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. bizimde bildiğmiz lakablar vardır onları buraya nasıl geçelim abi bu lakablar bizim özümüzdür sıkça ve zevkle okuyorum kolay değil bunları hazırlamak allah sizden razı olsun sayglar sunuyoum

    YanıtlaSil
  16. Ömer AKÇAİR28 Ağustos, 2010

    Sizinde bildiğiniz lakablar varsa ayrıntılı bir şekilde buraya gönderin bizde yayınlayalayalım.
    İsminizide yazmayı unutmayın.

    Ömer AKÇAİR

    YanıtlaSil
  17. muhterem omer agbi seni tanimiyorum ve sizin koylude degilim ancak yahu bu nasil koy ve siz bu kadar guzel site yapmissiniz elinize saglik sizi kutlarim ozet hayatinizdan hersey anlasiliyor sag olun insanlik adina tesekkurler sizin gibi insanlari biz degerlendiremeyiz cunku bizim deger olcumuzu asiyorsunuz saygilar sunarim/BAYRAK KARALI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bay Flag sizi tanımıyorum,yoruumunuz için teşekkürler.Biraz kendinden bahsederseniz memnun olurum...

      Sil
  18. Sn. Baayrak KARALI sizin gibi duyaarlı insaanlar teşvik edince bu işler daha zevkli ve kolay oluyor ilginiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. AYŞE ATAR14 Kasım, 2012

    HEP AYNI İNSANLARDAN VE AYNI KİŞİLERİN RESİMLERİNİ KOYUYORSUNUZ BİRAZ ARAŞTIRMA YAPMAK GEREKMİYORMU

    YanıtlaSil
  20. AYŞE SAYTAŞ ATAR14 Kasım, 2012

    AYRICA BÖYLE BİR SİTE HAZIRLADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ BİR GURBETCİ OLARAK SİTENİZİ ÇOK BEĞENİYORUM HER NÖBETİMDE YENİ KİŞİLER VE HABERLER VARMI DİYE BAKIYORUM UNUTMAYA AZ KALMIŞ İNSANLARI GÖRÜNCE HATIRLIYORUM AMA BAZENDE DÜĞÜN RESİMLERİ VE VİDOLARA BAKIYORUM HEP AYNI İNSANLARI GÖRÜNCE ÜZÜLÜYORUM ÇÜNKÜ İNSAN HEP YAKININI GÖRMEK İSTER GURBETCİ OLUNCA BÖYLE BİR TATLI SİTEM YAPMAK İSTEDİM YİNEDE ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  21. aynen kadılıyorum heb kendi insanları

    YanıtlaSil